Pressinbjudan

Möt årets miljö- och näringslivspristagare

• Publicerad: 2017-10-16

Onsdag 18 oktober är det prisutdelning i samband med regionfullmäktiges möte i Luleå. Det är Almi Företagspartner Nord tillsammans med Region Norrbotten som delar ut Norrbottens miljöpris och näringslivspris. Region Norrbotten delar även ut det interna miljöpriset till sin egen personal.

Tid: onsdag 18 oktober, klockan 10.30
Plats: VIP-matsalen i Regionhuset, Luleå

Medverkar vid presskonferens gör pristagarna samt representanter från Almi Företagspartner Nord Niklas Jonsson, VD, och Hans Å Strandberg affärsrådgivare. Representanter från Region Norrbotten är Bertil Frankkila, miljöledare och Kenneth Sjaunja, projektsamordnare.

Miljöpriset är instiftat av Region Norrbotten och delas ut för 21:a gången. Prissumman på 50 000 kronor ges till företag eller organisationer som arbetar aktivt och framåtsträvande med miljöarbete i länet. Från och med 2009 samverkar Region Norrbotten med Almi Företagspartner Nord och priset har fått namnet Norrbottens miljöpris.

Region Norrbottens interna miljöpris på 25 000 kronor delas ut för tionde gången. Priset går till en enhet eller enskild person som på ett tydligt sätt tagit initiativ till och ansvar för ett framåtsyftande miljöarbete.

Almi och Region Norrbottens näringslivspris delas ut för 34:e gången. Prissumman på 50 000 kronor tilldelas en företagare som på ett föredömligt sätt utmärkt sig.

Efter prisutdelningarna hålls en presskonferens i VIP-matssalen i Regionhuset, Luleå.

Välkomna!

Namn: Bertil Frankkila